Sindikalne podružnice obrazovanja HNK
Obraćanje javnosti !
Smatramo da je neophodno upoznati javnost sa našim stvarnim zahtjevima i neophodno je da se i naš glas čuje. Nažalost, nekako kod nas u obrazovanju sve ide na teži način, ali mi ne odustajemo u predstavljanju naših zahtjeva, da se jasno obrazlože informacije o ponudama koje dolaze iz Vlade HNK.
1. Ponuda Vlade HNK o povećanju plata
Želimo naglasiti da posljednja ponuda povećanja plata od 3% za radnike u obrazovanju koje je Vlada HNK ponudila znači povećanje od oko 43 KM, što je ponižavajuće, poražavajuće i udar na dostojanstvo svakog radnika u obrazovanju , te nikako ne odražava realnu potrebu za usklađivanjem plata sa stvarnim troškovima života. Također, važno je istaknuti da će svi budžetski korisnici, uključujući i radnike u obrazovanju dobiti povećanje od 5% na osnovicu (što znači da radnici u obrazovanju dobijaju samo 3%, a ne 8% kako je predstavljeno od strane Vlade HNK).
2. Naknada mentorima i savjetnicima
Ova naknada je praksa u svim kantonima, te bi bila pravičan način priznanja dodatnog angažmana koji mentori i savjetnici svakako ulažu u obrazovni proces za koji nikada nisu imali nadoknadu. Također smatramo da ova naknada od 5% (mentori) i 8% (savjetnici) je nešto što je trebalo davno biti provedeno u praksi od strane Vlade HNK, a ne da se koristi kao jedna od tačaka ponude Vlade HNK ka sindikalnim predstavnicima.
3. Isplata jednokratne pomoći i pravosnažnih presuda.
Jednokratna pomoć, koja je trebala biti isplaćena do sada, nije realizirana. Prema informacijama, svi budžetski korisnici trebaju dobiti ovu pomoć, a ne samo zaposlenici u obrazovanju. Važno je naglasiti da je jednokratna pomoć mogla biti isplaćena u dva navrata – prvi iznos od 2.520 KM i drugi od 2.768 KM, ali ta sredstva još uvijek nisu isplaćena, i umjesto ova dva iznosa u pregovorima između Sindikata obrazovanja HNK i Vlade HNK nudi se samo 1.000 KM, što je premijerka Buhač već najavila u svom javnom obraćanju (da će svi bužetski korisnici do kraja 2024 godine dobiti jednokratnu pomoć od 1.000 KM).
Također, ponižavajuće je da se u pregovorima kao jedna od ponuda Vlade navode i obećanja o isplati pravosnažnih presuda, a radnici čekaju na isplatu istih već 10 godina i više.
Zaključak:
Radnici u obrazovanju nisu destruktivni, kako se ponekad pokušava prikazati, već su konstruktivni i odgovorni članovi društva, koji svojim radom doprinose razvoju budućih generacija. Njihova želja za promjenama nije izraz nezadovoljstva, već nastojanje da se unaprijedi obrazovni sistem i omoguće bolji radni uslovi koji će omogućiti kvalitetniji rad s djecom. Pored toga, želimo istaknuti da je narušeno dostojanstvo i ugled prosvjetnih radnika, jer se njihova uloga i doprinos društvu često nedovoljno prepoznaju i nagrađuju. Osim što su životni troškovi porasli, povećan je i obim poslova koje radnici u obrazovanju obavljaju, što uključuje dodatne odgovornosti, obaveze i izazove u obrazovnom procesu. Zbog svega navedenog, radnici u obrazovanju imaju pravo na adekvatnu naknadu za svoj rad, koja će odražavati njihove stvarne potrebe i odgovornosti. Empatija i razumijevanje su ključni kako bi se vratilo povjerenje u sistem i osigurali bolji uslovi za one koji ulažu najviše u razvoj društva – naše učenike.