Javna prezentacija dokumenata za projekat izgradnje dionice autoceste na koridoru Vc Mostar jug – Tunel Kvanj održana je u utorak u Domu kulture Blagaj.
Ovaj projekt, koji organiziraju Autoceste FBiH u saradnji s evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), predstavlja ključni korak za povezivanje Mostara s Koridorom 5C, saopćili su ranije organizatori.
Amir Fejzić iz Autocesta FBiH je rekao da je ova dionica jedna od ključnih koja će povezati Mostar sa mrežom autocesta u Republici Hrvatskoj.
“S druge strane ona je ključna i za razvoj budućeg saobraćajnog prstena oko grada Mostara. U tom smislu ova autocesta će sigurno saobraćajno otvoriti prema svijetu”, rekao je Amir Fejzić iz Autocesta FBiH.
Salem Marić predsjednik Gradskog vijeća Mostara, je rekao, da je bilo nekoliko rasprava na kojima je i sam učestvovao.
“Građani s pravom postavljaju ova pitanja kad je riječ o ekološkom uticaju na ovaj dio i sama trasa autoputa. Ali ono što je već završeno to je dionica autoputa koja je određena i usvojena na Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH). Nama bi trebao biti cilj da se sada potrudimo da se zaštiti što je moguće više prostora oko trase autoputa i da lokalna zajednica ima najveći interes kad su u pitanju infrastrukturni projekti i projekti prijateljskog okruženja u samom dijelu grada Mostara to je nama prioritetni cilj”, rekao je Salem Marić predsjednik Gradskog vijeća Mostara.
Mještanin Blagaja Semir Kljako, je rekao, da je ugrožen zato što mu autoput prolazi 47 metara od kuće.
“Zvanično su bili rekli 51 metar sad je 47. Nikog od nas nisu zvali da pitaju iz Autocesta ili iz opštine ili Grada nikog nisu zvali od naših kuća ovdje da dođu i da dajemo izjave i da nas pitaju jesmo li za autoput ili nismo”, rekao je Kljako mještanin Blagaja.
U narednom mjesecu planira se potpisivanje ugovora za izgradnju dionice, dok je potpisivanje ugovora za dionicu Mostar sjever – Mostar jug zakazano za drugi kvartal sljedeće godine.
Trenutno je u izgradnji i poddionica tunel Kvanj – Buna, a paralelno se provodi druga faza tendera za projekte na dionici Ovčari – ulaz u tunel Prenj. Tunel Prenj, koji je najsloženija građevina na ovom putu, bit će najduži tunel u BiH, s dužinom od preko 10 kilometara.
Planirano je da do decembra ove godine budu odabrani izvođači radova. Strategija Autocesta FBiH predviđa završetak autoceste od Sarajeva do Savi do kraja 2026. godine, s preostalim radovima na dionici Ozimice – Poprikuše, gdje se očekuje potpisivanje ugovora do kraja 2024. godine, saopćeno je iz Autocesta FBiH.